Powered By Blogger

søndag den 14. september 2014

Søndag D. 14 september

I sidste uge var Margherita og jeg til skole footballkamp. Da vi ikke kendte reglerne satte vi os ved siden af et voksent par, og spurgte om de ville forklare reglerne for os.
Manden gav mig et blik der sagde 'Er du dum? Alle kender da reglerne til football'. Jeg fortalte at vi begge to er fra Europa, og så grinede han, og forklarede og reglerne.
Reglerne er forholdsvis nemme at forstå. Da vi præsenterede os selv, sagde jeg selvfølgelig at jeg er fra Danmark, og et viste sig, at mandens kone også er fra Danmark. Hun kom hertil for 17 år siden, og inviterede mig derefter over til frikadeller en dag :) Og det siger man jo ikke nej til.
Alt var ligesom man ser på film..
Der var cheerleaders, ulækker stadionmad, skolens band der spillede musik, og folk var iført Clark t-shirts.



Skolen ser ud ligesom man forestiller sig. Der er store glasskabe rundt omkring på gangene, med trofæer fra de forskellige sportsgrene. Der er lange gange med skabe på hver side af væggene, stole der hænger fast til bordene, der i øvrigt er alt for små, og super usund skolemad. Vi kan købe pizza, tortillas med 3 kg ost ovenpå eller kartoffelmos med noget der skulle forestille sovs ovenpå. Ved siden af kan vi vælge et æble eller en banan, og cornbread eller en pose chips. Til at drikke er der juice, kakao eller mælk, men selvfølgelig er der ingen der vælger mælken.. -.-' 




Fordi vi kun har 5 min. til at komme fra klasse til klasse, bruger jeg kun mit locker til min frokost, og ting jeg ikke skal bruge i loebet af dagen, fx tomme notesboeger eller en regnjakke.
Det regner naesten aldrig herovre, men naar det endelig goer, pisser det ned i flere timer..
Alle folk er rigtig soede og hjealpsomme, og alle hilser paa mig hver gang de moeder mig paa gangen.. Hvilket til tider gaar hen og bliver akavet, da jeg er rigtig daarlig til navne :-/

Ang. basketball er jeg kommet paa JV, hvilket er de neastbedste jeg kan blive. Varsity er det bedste hold, men de piger der er paa Varsity har spillet basket siden de var2 aar gamle.. Dem kan jeg altsaa ikke hamle op med. Det er meget mere anderledes fra haandbold end jeg troede. De arbejder rigtig meget med boldhaandtering, og kan drible bolden mellem benene eller bag ryggen selvom de loeber :-O
Men basketpigerne er ogsaa rigtig flinke. De klapper af mig de faa gange det rent faktisk lykkes mig at score et point, og er super gode til at forklare hvad de forskellige oevelser gaar ud paa.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar