Powered By Blogger

torsdag den 24. april 2014

Torsdag D.24. april 2014

Endelig har jeg fundet ud af hvem min værtssøster fra Italien er. Hun hedder Margherita, og er ca. på min egen alder. Barb sendte mig hendes navn, os så fandt jeg hende på Facebook. Vi brugte næsten en hel dag på at skrive sammen over Facebook. 
Vi har ret mange ting tilfælles, fx kan vi begge to lide at læse, vores yndlingsserie er Harry Potter, og vi dyrker begge to sport.. :) 
Jeg synes at det er ret fedt at skulle bo med en italiener, bl.a. fordi de også lever anderledes end vi gør, og har dermed også andre normer end dem, jeg er vant til. Magherita skrev, at hun har latin i skolen, og hvis jeg vil, vil hun lære mig lidt italiensk og latin, hvis jeg vil lære hende dansk og tysk.. :) Nu må vi se hvor meget det bliver til.
Jeg har fået et super godt førstehåndsindtryk af hende, så jeg glæder mig selvfølgelig rigtig meget til at møde hende, og lære hende bedre at kende. 

Barb, som jo stadig har kontakt med mange af hendes tidligere udvekslingsstudenter, har givet dem mit navn, så jeg er allerede blevet venner med flere af dem på Facebook. De virker alle sammen også meget venlige, og alle sammen har skrevet, at Barb er en fantastisk værtsmor, som jeg skal glæde mig til at bo sammen med. Og når så mange siger det, kan det vel ikke være helt galt :)

Jeg har også fået tilsendt et skema over hvornår skolen starter, helligdage og ferier. De har helligdage vi ikke holder i Danmark, men til gengæld er deres påskeferie kun fredag-lørdag-søndag, så jeg tror det går nogenlunde lige op. 

Skolen starter d. 25 august og slutter d. 4 juni


Ingen kommentarer:

Send en kommentar