Powered By Blogger

tirsdag den 22. april 2014

Tirsdag D. 22 april 2014

Jeg har fået en meget lang velkomst-mail fra Barb, som jeg lige ville fortælle om.

Når jeg kommer over til hende, vil det være 5. gang hun har udvekslingsstudenter hjemme hos hende. Hun har stadig kontakt med næsten alle de tidligere udvekslingsstudenter, og de har besøgt hende flere gange efter udvekslingen også. Hun skriver også, at jeg højst sandsynligt vil møde flere af dem, mens jeg er derovre.

Barbs datter Stephanie er lige blevet færdig på Trinity University i San Antonio, men når jeg kommer derover, er Stephanie ikke hjemme, fordi hun er i Cambodia, hvor hun skal undervise i engelsk.

Barb blev skilt fra hendes ex-mand for mange år siden, De har begge været i militæret (Barb var i flyvevåbnet), og Barbs far var også i militæret. Nu er hun læge på en klinik for krigs-veteraner, så hun arbejder fuldtid, og en gang imellem om søndagen. Fordi hendes var var i militæret har hun rejst meget, og har bl.a. boet i Japan og Tyskland.

Hun skriver, at San Antonio har to seasoner; sommer og Januar. I Januar er der koldt, og der er muligvis is på vejene. Det sker ikke ret ofte at det sner. De får ikke fjernet isen, når den er der, så når der er is, lukker hele byen stort set ned...
Der er 2 temaparker i San Antonio; Six Flags Fiesta Texas http://www.sixflags.com/fiestaTexas/index.aspx og Sea World http://www.seaworld.com/sanantonio/ Hvis jeg vil, og det kan jeg ikke se nogen grund til ikke at ville, vil hun sørge for seasonpass til begge parker.
Hun vedlagde derudover et link, til hvis man vil læse om byen http://www.visitsanantonio.com/

Barb skriver selv, at hun hverken vil, eller kan, lave mad. Hun plejer at spise ude, eller finde noget frossent, som man tør op, og spiser. ...Jeg må nok hellere lære at lave bare lidt mad, så jeg selv kan byde ind med noget... Jeg skal også med hende ud at handle grøntsager, for det hader hun, men det gør slet ikke noget, for så har jeg stor indflydelse i hvad jeg selv skal spise.

I alle hendes år som værtsmor, har hun prøvet at give hendes udvekslingsstudenter en oplevelse hver måned. Hun har fx taget dem med til NASA i Houston, Disney World i Florida, Las Vegas og Grand Canyon.

Jeg vil få en liste med pligter, men hun skriver at det alt i alt bare handler om at rydde op efter sig selv! Hvilket selvfølgelig er fair :) Jeg får et opholdsrum jeg skal gøre rent en gang om ugen, og så skal jeg SELV KLARE MIT VASKETØJ! :O
Det er jeg slet ikke vant til, så min mor er gået i gang med at lære mig op :)

Hun forventer selvfølgelig at jeg opfører mig ordentligt, og respekterer, at alle er forskellige. Hun vil heller ikke have, at jeg sidder på mit værelse dagen lang, uden at komme ud og møde nye mennesker.. Men det bliver helt sikkert ikke noget problem.

1 kommentar:

  1. Hellere lære at lave noget mad? Helt præcist hvor lang tid mon det er siden du spurgte om hvordan man kogte et æg? :P Nå, men fedt med bloggen :) viste slet ikke at du havde fået den op at køre :)

    SvarSlet