Powered By Blogger

torsdag den 11. juni 2015

Seattle



I begyndelsen af April tog Marghertia, Barb og jeg til Seattle, Washington for en forlaenget weekend. Vi skulle moede en af Barb's venner, der arbjeder hos Amazon's hovedkvarter. Derudover havde hun planlagt at vi bare skulle gaa rundt og se byen.





Vi tog hen til et sted der mindede om et museum, hvor alle skulpturerne er lavet glas.. Der var skulpturer i alle mulige farver. stoerrelser og former. nogle af dem hang endda fra loftet.
Da vi var faerdige derinde tog vi hen til 'Space Needle'. Det er et 184m hoejt udkigstaarn. Der var en super smuk udsigt, og vejret var heldigvis godt.

Image result for the tower in seattle
Bagefter tog vi paa en faerge rundt i havnen hvor vi blandt andet saa store fiskebaade, og en helt masse MAERSK containers. Ude paa vandet kunne vi se en stor del af byen. Og da jeg nu engang er dansker fortalte jeg da ogsaa alle der ville hoere paa mig at MAERSK er dansk :)




Vi fik ogsaa en udergrundstur i Seattle. Det viser sig at i gamle dagen byggede man veje ovenpaa de veje der allerede var der pg.a tidevand og oversvoemning osv. Og hvert aar synker gaderne i Seattle en lille smule. Saa vi rendte rundt nede paa de gamle gader (der ligger under de nye) i en lille, fugtig og ildelugtende tunnel. Vi havde selvfoelgelig ogsaa en guide der fortalte os smaa historier fra dengang.



I Texas er Seattle kendt for at vaere et suuuper koldt sted at vaere. Maaske fordi det ligger oppe nordpaa, saa Barb sagde til Margherita og jeg at vi skulle tage varmt toej med. Det gjorde jeg saa, men selvom det var koeligt var det stadig varmere end i Danmark paa det tidspunkt. Vi havde omkring 15 grader, og Barb og Margherita koebte halstoerklaeder og froes hele tiden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar